Ieder merk is uniek, vinden we bij Li Moon. Je onderscheidend vermogen is je belangrijkste wapen in de slag om de consument of zakelijke inkoper. Hoe vertel je jouw unieke merkverhaal consequent over alle kanalen? Daarin hebben we ons bij Li Moon sinds 2003 gespecialiseerd.
Wij zijn Li Moon, merkmakers met hart en hoofd. Sinds 2003. Door de jaren heen groeide de uitwerkstudio van weleer uit tot een ervaren branding bureau, met een breed pallet aan opdrachtgevers in B2C en B2B.
Het hart van Li Moon, opgericht door Bea Mienis en Lisly Pieterse was een keukentafel in een Amsterdams appartement. Directeuren en managers van Dirk van den Broek, Hema en Unilever kwamen letterlijk aan huis vergaderen. De boardroom had er een geduchte concurrent bij gekregen. Vanaf de keukentafel stuurden Bea en Lisly een leger aan freelance-creatieven aan die de grote retailers van dat moment bedienden met creatieve merkconcepten.
Li Moon moest een nuchter bureau worden. Geen kantoorpand – geen personeel in vaste dienst maar een netwerkorganisatie, destijds een vernieuwend concept. De nuchterheid is gebleven, al is die wel aan het grillige ondernemers-bestaan aangepast. Als in 2005 opeens de freelance-art-director van dienst midden in een omvangrijk project een wereldreis aankondigt, zien Bea en Lisly opeens de voordelen van personeel in vaste dienst.
In allerijl plaatsten zij hun eerste vacature en een paar maanden later verhuisde de keukentafel van Amsterdam naar Haarlem.
In Haarlem stond de tafel vanaf 2006 eerst in de kelder van de Herensociëteit aan de Zijlweg, waarna hij 2 jaar later meeverhuisde naar een verdieping van een gloednieuw kantoorgebouw in de Waarderpolder. Inmiddels werken we sinds 2016 vanuit onze zolderetage van het mooie monumentale kantoorpand Figeestaete en is de keukentafel nog steeds het bruisend hart van ons bureau.
Onze rol als retailuitwerkstudio in die beginjaren heeft onze blik op branding en marketing gescherpt.
Bea was als hoofd-communicatie jarenlang verantwoordelijk geweest voor de marketing bij ketens als Amici en de Bijenkorf, terwijl Lisly zowel aan bureauzijde als aan klantkant op marketingaccounts had gewerkt. Door die ervaring konden zij zich als geen ander in opdrachtgevers verplaatsen.
Li Moon werd dan ook regelmatig om een second opinion gevraagd op projecten waar het lead bureau en de opdrachtgever het merkverhaal niet scherp gesteld kregen.
Zo ontwikkelde Li Moon zich door de jaren heen van uitwerkstudio tot partner op het gebied van merkstrategie. Als bureau helpen we bedrijven en instellingen bij de ontwikkeling van hun merkidentiteit en het uitdragen van deze identiteit over de hele breedte van het marketingspectrum.
We werken intensief samen met CEO’s, marketingdirecteuren, teams en externe specialisten om een merkverhaal in alle facetten uit te werken, intern te borgen en extern uit te dragen. Van positionering tot visuele identiteit. Van externe campagnes tot interne communicatie. En van lead-generatie tot e-commerce.
We bouwen samen. Altijd samen. Dat vraagt om een warme, intensieve relaties. Tussen jullie medewerkers en onze mensen. Op alle niveaus en zonder ruis. Geen accountmanagers of andere tussenlagen. Onze creatieven en specialisten worden een verlengstuk van jouw team. Zo raken we op elkaar ingespeeld, leren wij jouw bedrijf, de strategische doelen en KPI’s als geen ander kennen.
We pitchen niet. En daar hebben we een nuchtere reden voor. De kosten voor een pitch kunnen oplopen tot tienduizenden euro’s of meer – euro’s die we later toch moeten terugverdienen. Dat maakt het inschakelen van een bureau ons inziens onnodig duur. Bovendien gaan pitches uit van het principe dat jij als opdrachtgever brieft en een bureau uitvoert: eenrichtingverkeer. De beste marketing ontstaat als bureau en opdrachtgever hun krachten bundelen. En wat je van die samenwerking kunt verwachten, vertelt een pitch je niet. Durf ons te selecteren om onze visie, filosofie, track record en onze creatieven. Dat bespaart geld en tijd – middelen die we liever in een succesvolle samenwerking investeren. En wil je weten hoe wij samen met onze klanten tot de beste marketing komen? Je mag het altijd aan onze opdrachtgevers en/ of onze medewerkers vragen.