STRATEGIE & IDENTITEIT
ARBEIDSMARKT­COMMUNICATIE

Veel bedrijven kampen met hetzelfde probleem. Ondanks tientallen reacties per vacature, reageren de echte toppers niet. Li Moon ontwikkelt arbeidsmarktcampagnes en helpt bedrijven en instellingen de toppers te werven die nodig zijn om de groei voor de toekomst veilig te stellen.

KWIKFIT & KRACHT VAN VIDEO BIJ DE WERVING VAN SOLLICITANTEN

KwikFit is met 180 garages het grootste onafhankelijke garagebedrijf van Nederland. Toch is het bedrijf binnen de automotive geen prefered employer. De uitdagende arbeidsmarktcommunicatiecampagne Durf jij echt! moet daarin verandering brengen.
Jaarlijks zoekt KwikFit voor haar filialen tientallen monteurs-in-opleiding, gespecialiseerde monteurs en bedrijfsleiders terwijl het filiaalbedrijf voor het support office (hoofdkantoor) HBO- of universitair opgeleide specialisten zoekt.

MARKTLEIDER, MAAR GEEN PREFERED EMPLOYER

KwikFit is groot en ambitieus: het garagebedrijf wil verder groeien om qua volumes in de markt de grootste speler te blijven. Ook wil KwikFit jaarlijks excelleren als het gaat om klantvriendelijkheid. Ondanks de ambitieuze doelstellingen geldt KwikFit binnen de automotive niet als een prefered employer. De garagebedrijven van de grote automerken liften mee op de uitstraling van het merk en genieten over het algemeen meer status dan een generalist als KwikFit.

ELK OPLEIDINGSNIVEAU EEN EIGEN TOONSOORT

Li Moon ontwikkelde voor KwikFit de Durf jij echt!-arbeidsmarktcampagne. Binnen Durf jij echt! wordt iedere doelgroep (van leerling-monteurs uit het LBO tot hoger opgeleide medewerkers) op een eigen niveau aangesproken via landingpages op de WerkenbijKwikFit-website.

VIDEO ALS MOTOR VAN DE ARBEIDSMARKT­CAMPAGNE

Li Moon werkte de Durf jij echt!-campagne uit in de meest uiteenlopende marketingmiddelen. Van beursstands voor de open dagen van middelbare scholen, tot advertenties, posters, flyers en de vacaturewebsite. De ruggengraat van de arbeidsmarktcampagne zijn de employer branding video’s die Li Moon maakte om de cultuur en ambitie van KwikFit en de werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden voor de verschillende doelgroepen uit te lichten.

ECHTE MEDEWERKERS, ECHTE VERHALEN

In de video’s wilden we de bedrijfscultuur van KwikFit door echte medewerkers laten vertellen. Geen geënsceneerd verhaal, maar de werkelijkheid gezien door de ogen van een medewerker. Geloofwaardigheid en oprechtheid zijn dan belangrijke uitgangspunten. Geen acteurs, geen minutieus script. We startten de draaidagen met een beknopte synopsis en het vertrouwen dat een lijst inhoudelijke vragen en de deskundigheid van ons team het DNA van KwikFit feilloos zou blootleggen. Dat vertrouwen bleek terecht.

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

Zoek je een creatieve oplossing?

Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!

Meer weten over ons werk?

Alle cases

Vertelmiddel

Alle diensten

Li Moon deelt

Blog archief