strategie & identiteit
MERKPOSITIONERING
BEDRIJFSIDENTITEIT: EEN SCHERPE MERKPOSITIONERING VOOR JE BEDRIJF OF MERK IS VAN LEVENSBELANG
Bij Li Moon worden we regelmatig gebeld door ambitieuze ondernemers die zien dat de bedrijfsidentiteit niet meer aansluit bij de koers. ‘Dat was een ander bedrijf in een andere tijd’. Li Moon helpt ondernemers bij de merkpositionering en bedrijfsidentiteit in een voortdurend veranderende markt.
Een praktijkvoorbeeld van een ambitieuze ondernemer die ons belde. Zo werden we gebeld door Woonprofessionals, een ambitieuze coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. In tegenstelling tot de meeste winkelketens zijn ze de crisisjaren uitstekend en zonder kleerscheuren doorgekomen. De kracht van ondernemerschap en samenwerken.
Inmiddels zijn ze een verregaande samenwerking aangegaan met de grote franchiseorganisatie DMG en de formules Verf & Wand en Deco Home – samen 200 winkels groot.
De plannen leiden tot een nieuwe ambitieuze en innovatieve winkelformule: HomeMade_By. Li Moon hielp bij het fijnslijpen van de positionering, zette samen met het team van Homemade_by de implementatie van de formule bij de 224 winkeliers op en ontwierp de identiteit die HomeMade-By onderscheidt van andere woonformules.
MERKPOSITIONERING: KIES DE JUISTE STRATEGIE VOOR JE MERK
Ook Maurice Blonk vroeg of we eens wilden komen praten. Blonk is directeur van Blozo, een industriële toeleverancier die vakmensen aan robots koppelt om toepassingen uit plaatstaal te produceren.
Blozo opereert in een zeer competitieve markt. Hij weet dat zijn afnemers scherpe offertes willen, maar ook dat kwaliteit belangrijk is voor de hi-tech-industrieën waaraan hij levert. Hij barst van de ambitie. We besluiten onderzoek te doen. Samen vertalen we de bevindingen naar strategie en een merkpositionering die bij Blozo past, waarna onze ontwerpers de nieuwe koers naar een bedrijfsidentiteit vertalen en onze contentstrategen de identiteit naar contentmarketing vertalen.
PAST DE MERKPOSITIONERING DIE JE OOIT KOOS, NOG BIJ JOUW BEDRIJF?
De behoeften van consumenten veranderen razendsnel. Hetzelfde geldt voor de zakelijke markt. Want inkopers zijn continu op zoek naar slimmere oplossingen, diensten en producten. De wereld van gisteren is de wereld van morgen niet. Is jouw bedrijf in de markt van vandaag nog wel onderscheidend genoeg? En weten jouw klanten je morgen ook nog te vinden?
Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstellingen en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw merk of bedrijf is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Groeistrategie
Een groeistratie vraagt om brede focus
Corporate identity
Maak je merk persoonlijk
Corporate website
Zo genereer je meer leads
Brand identity
Hoe beleven klanten je retailmerk?
5 redenen om videomarketing in te zetten voor je merk
Hoe kan een effectieve video campagne jouw merk versterken?
Employer branding is geen quickfix
5 tips voor een sterk werkgeversmerk
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online