reclame-icon

strategie & identiteit

MERK­POSITIONERING

Een scherpe merkpositionering is essentieel. Ondernemen is innoveren en inspelen op marktveranderingen. Vaak gaan daardoor de bedrijfsontwikkeling en identiteit uit elkaar lopen. Li Moon helpt ondernemers om merk, corporate identity en positionering weer in een lijn te brengen. Dat doen we met onze eigen methode: het Li Moon Merklichaam.

BEDRIJFSIDENTITEIT: EEN SCHERPE MERK­POSITIONERING VOOR JE BEDRIJF OF MERK IS VAN LEVENS­BELANG

Bij Li Moon worden we regelmatig gebeld door ambitieuze ondernemers die zien dat de bedrijfsidentiteit niet meer aansluit bij de koers. ‘Dat was een ander bedrijf in een andere tijd’. Li Moon helpt ondernemers bij de merkpositionering en bedrijfsidentiteit in een voortdurend veranderende markt.

Een praktijkvoorbeeld van een ambitieuze ondernemer die ons belde. Zo werden we gebeld door Woonprofessionals, een ambitieuze coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. In tegenstelling tot de meeste winkelketens zijn ze de crisisjaren uitstekend en zonder kleerscheuren doorgekomen. De kracht van ondernemerschap en samenwerken.

Inmiddels zijn ze een verregaande samenwerking aangegaan met de grote franchiseorganisatie DMG en de formules Verf & Wand en Deco Home – samen 200 winkels groot.

De plannen leiden tot een nieuwe ambitieuze en innovatieve winkelformule: HomeMade_By. Li Moon hielp bij het fijnslijpen van de positionering, zette samen met het team van Homemade_by de implementatie van de formule bij de 224 winkeliers op en ontwierp de identiteit die HomeMade-By onderscheidt van andere woonformules.

 

MERK­POSITIONERING: KIES DE JUISTE STRATEGIE VOOR JE MERK

Ook Maurice Blonk vroeg of we eens wilden komen praten. Blonk is directeur van Blozo, een industriële toeleverancier die vakmensen aan robots koppelt om toepassingen uit plaatstaal te produceren.

Blozo opereert in een zeer competitieve markt. Hij weet dat zijn afnemers scherpe offertes willen, maar ook dat kwaliteit belangrijk is voor de hi-tech-industrieën waaraan hij levert. Hij barst van de ambitie. We besluiten onderzoek te doen. Samen vertalen we de bevindingen naar strategie en een merkpositionering die bij Blozo past, waarna onze ontwerpers de nieuwe koers naar een bedrijfsidentiteit vertalen en onze contentstrategen de identiteit naar contentmarketing vertalen.

 

PAST DE MERK­POSITIONERING DIE JE OOIT KOOS, NOG BIJ JOUW BEDRIJF?

De behoeften van consumenten veranderen razendsnel. Hetzelfde geldt voor de zakelijke markt. Want inkopers zijn continu op zoek naar slimmere oplossingen, diensten en producten. De wereld van gisteren is de wereld van morgen niet. Is jouw bedrijf in de markt van vandaag nog wel onderscheidend genoeg? En weten jouw klanten je morgen ook nog te vinden?

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstellingen en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw merk of bedrijf is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Infographic-Endema

Groeistrategie

Een groeistratie vraagt om brede focus

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

Beursstand ontwerpen | Li Moon

Brand identity

Hoe beleven klanten je retailmerk?

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003