header
hoofd-hart

ONLINE

GEVONDEN!

Op zoek naar een passend antwoord voor jouw marketing- of communicatievraagstuk? Je hebt het gevonden! In het fraaie Figeestaete in Haarlem werken onze creatieven met hart & hoofd aan jouw antwoord. Neem contact op en kom gerust kennismaken!

CONSUMENTENVERTROUWEN OP HOOGSTE PUNT SINDS 2007

Goed nieuws voor de retailsector: het consumentenvertrouwen kwam in februari 2017 uit op een score van 14, het hoogste punt sinds augustus 2007.
Consumenten zijn optimistisch over de economie en als gevolg daarvan stijgen ook de consumentenbestedingen en de omzet in de sector.

Tot de grote winnaars behoren de bouwmarkten met een groei van bijna 6%. Ook kledingwinkels (3%), drogisterijketens en woonwinkels (beide 2%) groeiden. Slijterijen, winkels in consumentenelektronica en schoenwinkels kampten in 2016 met krimpende omzetten.

LEEGSTAND WINKELSTRAAT

Met de groei van het consumentenvertrouwen nam ook de leegstand in de winkelstraten af. De leegstand daalde het afgelopen jaar gemiddeld met 2,8 procent.

De daling vond vooral plaats in grotere steden: in gemeenten met meer dan 100 duizend inwoners daalde de leegstand met maar liefst 9 procent. In kleinere gemeenten nam de leegstand juist toe. Volgens makelaarsorganisatie NVM sloten in kleine gemeenten (met minder dan de twintigduizend inwoners) zelfs een op de twaalf winkels de deuren.

GROEI ONLINE

De verkopen in de online-retail nam in 2016 met 18,6% toe. Winstgevendheid is voor online-retail een belangrijk issue. De meeste pure players zijn nog verlieslatend. De combinatie van winkelstraat en online lijkt nog steeds het beste perspectief op winst te bieden.

GESCHREVEN DOOR: ALEXANDER NIJEBOER
Strateeg Alexander Nijeboer is van vele markten thuis, maar met als grootste gave zijn visie op online-zaken en content- en marketingstrategieën.

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

KENNIS OM TE DELEN

Vertelmiddel

consumentenmarketing | Li Moon

Consumentenmarketing

Zo verover je hoofd én hart

dummyblog

Merkpositionering

Is jouw bedrijf klaar voor de toekomst?

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

dummyblog

Wervingsfilm

Aandachttrekker voor toptalent

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003