reclame-icon

strategie & identiteit

LI MOON ACADEMY: TRENDSESSIE

Li Moon is een reclame- en marketingbureau, gespecialiseerd in groeistrategieën voor middelgrote en grote bedrijven in B2C en 2B. Graag delen we onze kennis om je te laten groeien. Boek een Kennissessie bij de Li Moon Academy en laat je inspireren door een specialist.

TRENDS VORMEN DE BASIS VOOR IEDER GROEISCENARIO

Alle groeiers in het bedrijfsleven hebben een ding met elkaar gemeen: ze spelen in op een groeiende behoefte van een groep consumenten of zakelijke inkopers. Hoe speel je als ondernemer, bedrijf of afdeling zelf in op trends?

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. Markten ontwikkelen zich in recordtempo, de wensen, behoeften en financiële mogelijkheden van klanten en consumenten veranderen continu. Dit komt door de globalisering. Trends uit Azië, het werelddeel waar nu de meest innovaties plaatsvinden, bereiken ons steeds sneller. Consumenten en zakelijke inkopers zien die trends ook en dwingen bedrijven zo om in te spelen op die nieuwe trends. Dit kan ook gevolgen hebben voor het business model van jouw bedrijf. Het signaleren, volgen, analyseren en anticiperen op trends en ontwikkelingen (trendwatching) is dan ook eerder noodzaak dan luxe.

TRENDS GEVEN RICHTING

Trendwatching heeft niets te maken met voorspellen of waarzeggen, maar alles met het goed duiden van ontwikkelingen die al (veel langer) gaande zijn. Trends geven de richting aan die ontwikkelingen op macro-niveau opgaan.

Bij Li Moon kijken we bij de ontwikkeling van onze concepten nadrukkelijk naar trends. Ook ontwikkelen we trendsessies-op-maat waar bedrijven zelf mee aan de slag kunnen. We kijken hierbij over de horizon van een vakgebied naar mondiale trends en ontwikkelingen. Een goede inhoudelijke analyse helpt bedrijven vaak om zelf met trends aan de slag te gaan. Zo kunnen bedrijven risico’s voor het eigen verdienmodel analyseren en bepalen welk beleid of welke innovaties noodzakelijk zijn om de markt voor te zijn.

TRENDS TOEPASSEN

In een trendsessie nemen strateeg Alexander Nijeboer of creatief directeur Bea Mienis je mee in de wereld van de mondiale trends. Hoe kun je de innovaties en drijfveren die een of meerdere trends voortstuwen, toepassen in jouw vakgebied? Met deze trendsessie willen we je inspireren en je over de horizon van vandaag laten kijken. Zo leer je waar trends vandaan komen en op welke wijze ze in de behoefte van mensen voorzien. Dit inzicht helpt je om zelf te bepalen waar de behoeften van de jouw consumenten, gebruikers of zakelijke inkopers liggen om van daaruit te innoveren.

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw merk of bedrijf is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

Meer informatie

Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel
dummyblog

Merkpositionering

Is jouw bedrijf klaar voor de toekomst?

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

CoolSculpting-mobiel

E-commerce

8 voorwaarden om je platform te laten slagen

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003