LiMoon-Online-header-desktop

Strategie, positionering & identiteit: Samen bouwen aan je merk

De wereld verandert, markten veranderen en als ondernemer ben je door de jaren heen wellicht ook tot nieuwe inzichten gekomen. Soms verandert je bedrijf mee, maar dat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Bij Li Moon helpen we ondernemers met hun positionering, identiteit en strategie.

Soms sluit de merkidentiteit die je als ondernemer sinds de start van je onderneming liet ontwikkelen, na tien jaar nog naadloos aan bij de identiteit van je bedrijf.

Soms – maar vaak is dat ook niet het geval. Daarvoor zijn tal van redenen te bedenken.
De markt is sinds de oprichting van je bedrijf andere eisen aan leveranciers in jouw branche gaan stellen. Of de technologie is zodanig veranderd, dat je je dienstverlening terloops hebt aangepast zonder de consequenties voor je merkidentiteit te overzien.
En – last but not least: jij als ondernemer bent in de tussenliggende jaren veranderd. Daardoor heb je als ondernemer het gevoel dat je bedrijf en jij uit elkaar zijn gegroeid.

Als je je in een van bovenstaande redenen herkent, dan is het goed om te kijken of je positionering nog up to date is.

B2B Storytelling | Li Moon

Ieder bedrijf positioneert en herpositioneert

Verandering is noodzakelijk omdat de wereld om ons heen nu eenmaal verandert.
“It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change,” concludeerde natuurwetenschapper Charles Darwin ooit in zijn Origin of species.

Bij Li Moon helpen we bedrijven veranderen door je te adviseren over je positionering. Je positionering is het beeld dat anderen (klanten, leads, medewerkers en andere stakeholders) van je bedrijf hebben. Klopt dat beeld wel?

mantelzorg_screen_wit

Positionering is een huwelijk tussen identiteit en strategie

Je positionering gaat over je merkidentiteit en de plek die jouw bedrijf inneemt in het hoofd en in het hart van je belangrijkste stakeholders. Vaak kopiëren bedrijven identiteitselementen van succesvolle leiders in hun markt. In de hoop als bedrijf net zo succesvol te worden.. En dat terwijl juist jóuw specifieke toegevoegde waarde als bedrijf van doorslaggevend belang is voor je succes. Een goede positionering benadrukt juist de manier waarop jíj je van de concurrentie onderscheidt. Het vertelt precies de redenen waarom men beter jóuw producten of diensten afneemt.
Bij Li Moon brengen we je merkidentiteit haarscherp in kaart met onze eigen, beproefde merkmethode, het Li Moon Merklichaam.

Positionering is een huwelijk tussen identiteit en strategie

Je positionering gaat over je merkidentiteit en de plek die jouw bedrijf inneemt in het hoofd en in het hart van je belangrijkste stakeholders. Vaak kopiëren bedrijven identiteitselementen van succesvolle leiders in hun markt in de hoop als bedrijf zelf ook succesvol te worden. En dat terwijl juist je toegevoegde waarde als bedrijf van doorslaggevend belang is voor je succes. Een goede positionering laat juist je toegevoegde waarde – de manier waarop je je van de concurrentie onderscheidt, het vertelt de redenen waarom ze beter jouw diensten kunnen afnemen of jouw producten kunnen kopen.
Bij Li Moon brengen we je merkidentiteit in haarscherp kaart met onze eigen, beproefde merkmethode, het Li Moon Merklichaam.

Reclamefolders | Li Moon

Strategieplan om mee verder te bouwen

Het Merklichaam is een uitstekende en toegankelijke methode om je merkidentiteit haarscherp in kaart te brengen. Hebben we dat gedaan, dan hebben we het fundament voor je positionering gelegd. We gebruiken de merkidentiteit vervolgens om je te adviseren over hoe we je merkidentiteit het beste kunnen vertellen: via welke kanalen communiceren we het beste met jouw stakeholders? Dat deel van de positionering noemen we ‘strategie’.

Nu we weten wie je bent (merkidentiteit) maken we plan om deze identiteit zo efficiënt, doeltreffend en consequent mogelijk uit te dragen (strategie). In een strategievoorstel werken we op hoofdlijnen voor je uit welke kanalen we inzetten voor jouw merk en hoe jouw merk communiceert – de belangrijkste boodschappen en tone of voice van je merk. Dat zijn geen vuistdikke rapporten, maar praktische uitgangspunten en tips om aan verder mee aan de merkidentiteit te kunnen bouwen.

Retialreclamebureau | Li Moon
Service waar je blij van wordt

Onze 5-voorwaarden voor een goede merkpositionering

  1. Beschrijft in alles de core van jouw bedrijf of organisatie
  2. Appelleert aan een herkenbare klantbehoefte
  3. Is bepalend voor al je processen, zowel intern als extern
  4. Definieert je toegevoegde waarde in de markt
  5. En zorgt zo voor een krachtig onderscheidend vermogen

Van positionering naar visuele identiteit

Als we je identiteit hebben vastgesteld en de strategie hebben uitgewerkt, dan hebben we je positionering in kaart gebracht. Nu is de studio van Li Moon aan de beurt. Onze art-directors werken de positionering voor je uit. Zo zie je je nieuwe bedrijfsidentiteit ontstaan: van de eerste schetsen tot een volwassen visuele identiteit als basis voor al je merkcommunicatie: van de vormgeving van je middelen tot contentmarketing en de ontwikkeling van je website.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

Geef je merk
een boost

Met ons gratis merkadvies

LM_Merklichaam_basis
LM_Merklichaam_basis

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Kwikfit Arbeidsmarktcommunicatie

Kwikfit Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcampagne met social video

Vertelmiddel

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

coffeemania

Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcampagne met social video

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing

De kunst van het verkopen

Consumentenvertrouwen | Li Moon

Public-relations

Echte verhalen om te delen

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003