Reclame­folder
Reclamefolder feestdagen Hudson’s Bay
Reclame­folder

Reclamefolders zijn nog steeds een omzet-booster van formaat. Li Moon Retail ontwikkelt krachtige concepten voor retailers. Sinds 2003 hebben we folder­concepten ontwikkeld voor veel grote retailers: van HEMA, Dirk van den Broek tot Op=Op Voordeelshop, KwikFit en DirckIII.

Reclamefolder feestdagen Hudson’s Bay

Een reclamefolder zet tot actie aan. Ook in het online-tijdperk laten consumenten zich door folders inspireren en voedt het brievenbusmedium aankoop­beslissingen. Dat geldt ook voor een premium formule als Hudson’s Bay. Li Moon ontwierp een serie folders om de nieuwkomer in de Nederlandse retailmarkt naar een mooie decemberomzet te helpen.

De realisatie van de feestdagen­folders van Hudson’s Bay voelde voor creatief directeur Bea Mienis als een thuiswedstrijd. Voor zij samen met Lisly Pieterse Li Moon startte, was zij jarenlang hoofd communicatie van De Bijenkorf geweest. Daar maakte zij Bij Magazine, het relatiemagazine van de winkelketen.

OPTIMAAL GRIP OP EINDRESULTAAT

Bij Li Moon ontwikkelde ze sindsdien reclame­folders voor een groot aantal retail­formules Op=Op Voordeelshop, DirckIII, Dirx Drogist, Dirk, KwikFit, Transavia en HEMA. De actie­folders van Hudson’s Bay zette zij op met Anna-Christina de Wit, die onlangs de gelederen van Li Moon kwam versterken en jarenlang art-director was bij uitgever Sanoma.
Li Moon nam de gehele productie op zich. Naast de ontwikkeling van de basisconcepten en de uitwerking naar vormgeving, stuurden Bea en Anna-Christina de packshot- en sfeerfotografie. Zo hielden we optimaal grip op het eindresultaat.

RECLAMEFOLDER POPULAIR ACTIE-MEDIUM

Anno 2018 zijn reclamefolders nog steeds populair als actiemedium. Retailers zetten de folders nog steeds graag in vanwege het grote bereik en de goede conversiecijfers. Tijden veranderen wel. Waar de studio van Li Moon 10 jaar terug op de productie van folders draaide, is de mediamix waaraan onze creatieven werken nu veel gevarieerder. Dat komt deels doordat Li Moon steeds nadrukkelijker een strategisch marketingpartner voor grote retailers is geworden – bij een strategie hoort een bredere mix – maar ook door de tijdsgeest. De laatste jaren neemt de inzet van reclamefolders als actiemedium gestaag af, onder andere door aanscherping van wetgeving en plaatselijke verordeningen met betrekking tot ongeadresseerd reclamedrukwerk.

Hudson's Bay | Li Moon

FOLDERS GEVEN FORMULE EEN EIGEN GEZICHT

Een goede folder geeft een merk een uniek gezicht. In de folders voor de feestdagen gingen we op zoek naar het unieke gezicht van Hudson’s Bay. In vormgeving, tone-of-voice en fotografie. Hudson’s Bay streeft ernaar om anders te zijn. Om die reden zochten we naar nieuwe vormen waarbij we ons lieten inspireren door zowel moderne als klassieke vormgeving. Zo doken we in onze archieven oude edities van Avenue op – een Nederlands magazine dat in de jaren 70 van de vorige eeuw als een stijlbijbel gold. Hudson’s Bay wilde dat die nonchalant, speels en een breed publiek zou aanspreken. Die nonchalance en speelsheid vonden we in de combinatie van moderne vormen en op klassieke media gebaseerde vormgeving.

Hudson's Bay | Li Moon

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!