Public relations
'Spreek je uit'
Public relations

Hoe communiceer je met stakeholders en publieksgroepen? Li Moon Content helpt bedrijven en instellingen met het delen van kennis en verhalen. Zo ontwikkelen we contentstrategieën maar ook middelen die de basis vormen van je public relations.

Case Patronaat: Spreek je uit!

In opdracht van het Haarlemse poppodium Patronaat verzorgde Li Moon een jongerencampagne rondom de gemeenteraadsverkiezingen. Een campagne waarmee Patronaat aantoonde dat de concertzaal als organisatie middenin de maatschappij staat.

Het uiten van je mening is een belangrijke pijler onder zowel de cultuur als de democratie. Vooral nu er zoveel belang wordt gehecht aan social media en de daarbij horende macht van de grote massa. Daar moest iets aan worden gedaan, vond men bij het Haarlemse poppodium Patronaat. Vandaar de jongerencampagne.

Li Moon stak de helpende hand toe en ging aan de slag, samen met andere betrokken partijen zoals de Gemeente Haarlem, het Haarlems Dagblad en de Bibliotheek. Samen bedacht men een campagne, inclusief twee debatten en een groots verkiezingsfeest in Patronaat: ‘Spreek Je uit!’

Public relations | Li Moon

De politieke kick-off ging van start op zondag 18 maart en begon ‘s middags met een sociaal maatschappelijk debat in de vorm van een lijsttrekkersdebat. Vervolgens stond op dinsdagavond 20 maart een cultureel-economisch debat plaats. En vanaf 22 uur was er feest: het Feest der Democratie!

 

Jongerencampagne: meer jongeren naar de stembus

Als extraatje maakte Patronaat het mogelijk om nog tijdens het feest te kunnen stemmen en wel vanaf middernacht tot twee uur ‘s nachts. De opening verrichtte een prominent, de nieuwe burgemeester van Haarlem, Jos Wienen. Ook op 21 maart stond het stemmen centraal in Patronaat, de hele dag lang. Op een bijzondere plek: een stembureau in de inpandige ‘laadstraat’ waar normaal gesproken de grootste artiesten hun bussen parkeren.

Voorafgaand aan de jongerencampagne en de debatten verzorgde Li Moon onder andere de visuals die werden gebruikt in alle communicatiekanalen en het formuleren van allerlei politieke stellingen. Met die stellingen, een camera en microfoon gingen verslaggevers namens Li Moon de straat op en ondervroegen jongeren. De beste reacties verwerkten we tot filmpjes die tijdens de debatten werden gebruikt. De politici kregen dezelfde stellingen voorgelegd.

Campagne voeren of public relations bedrijven?

De uitvoering van de avonden verliep goed, hoewel de echt grote opkomst van het jonge publiek uitbleef. Dat betekent werk aan de winkel voor meer maatschappelijke betrokkenheid. Li Moon denkt graag mee. Ook vanuit Patronaat waar we sinds begin 2016 deel uitmaken van de Patronaat Business Club. Een netwerk van plaatselijke ondernemers die het poppodium in de eigen stad een warm hart toedragen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!