CONTENT­MARKETING
CONTENT­MARKETING

Hoe maak je waardevolle en relevante content die je sales een boost geeft, de relatie met je klanten stimuleert of het imago van je merk oppept? Li Moon ontwikkelt contentmarketing voor bedrijven en instellingen met ambitie. Voor Dirk Van den Broek Supermarkten werkten we aan de contentmarketingstrategie rond het 75-jarig bestaan.

75 Jaar Dirk: Met content­marketing het DNA van de supermarkt borgen

Supermarktketen Dirk van den Broek bestaat 75 Jaar. Li Moon werkt sinds 2003 voor de supermarktketen en moederbedrijf Detailresult. Tijdens de campagne 75 Jaar Dirk zetten we geschiedschrijving als contentmarketing in om Dirk Supermarkten als merk te laden en het DNA voor de toekomst te borgen.

75 Jaar Dirk Supermarkten: inzetten op klantloyaliteit

Consumenten hebben in de regel een band met de lokale supermarkt, maar klantenbinding is nog geen klantloyaliteit. Wij vonden 75 Jaar Dirk Supermarkten bij uitstek geschikt om door middel van contentmarketing de band van consumenten met hun lokale Dirk-supermarkt zo veel mogelijk om te zetten in klantloyaliteit.
Klantloyaliteit is (deels) emotie. Een emotionele binding zorgt voor meer aankopen, minder prijsgevoeligheid, meer aandacht voor de uitingen van het merk en meer aanbevelingen.

Versterking klant­loyaliteit in retailreclame

De emotionele binding van consumenten met ‘hun’ Dirk hebben we versterkt door het merk Dirk te laden met de verhalen uit het verleden en toegankelijk verteld. Waar mogelijk met verrassende invalshoeken en via een zo breed mogelijke mix aan kanalen, zowel online als offline. Op deze wijze zetten we het jubileum ook in om met de efficiënte inzet van contentmarketing het DNA van Dirk als supermarktketen in kaart te brengen. En zo voor de toekomst te borgen. In de eerste plaats voor de consumenten (versterking klantloyaliteit), maar ook voor leveranciers en het eigen personeel.

Vastleggen pioniersgeest in contentmarketing

Dirk van den Broek, grondlegger van Dirk Supermarkten, is niet zo maar een Nederlandse ondernemer, maar een pionier die het Nederlandse retaillandschap met unieke vondsten heeft verrijkt. Zo opende hij in 1953 de allereerste supermarkt van Nederland, introduceerde hij softijs en espresso op de Nederlandse markt en stond hij aan de wieg van de Nederlandse reisbranche. Ook geldt hij als een pionier in de Nederlandse retailreclame.

DNA borgen met verrassende invals­hoeken in contentmarketing

De hoogtepunten vertaalden we naar eigentijdse onderwerpen. Zo gingen we in social video’s op zoek naar Nederlanders die met Dirk in 1965 hun eerste vakantiereis hadden geboekt. Ook lieten we cassière van Dirk uit 1962 in 2017 nog een keer achter de kassa plaatsnemen. De verhalen vertelden de geschiedenis van Dirk vanuit een eigentijds perspectief.

Een brede mix: van retailreclame tot online storytelling

De historische hoogtepunten verwerkten wij in een brede mix aan kanalen, waarvan de weekfolder misschien wel de meest opmerkelijke is. De weekfolder van Dirk Supermarkten wordt verspreid in een oplage van een paar miljoen exemplaren. Als het om commerciële waarde gaat dan is de weekfolder het duurste medium om aan storytelling te doen. Dirk Supermarkten durfde het aan, waarbij we wekelijks een volle pagina aan het 75-jarig jubileum konden besteden. Prachtige contentmarketing waar we trots op zijn.

Digital storytelling | Li Moon

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!