Supermarkt Dirk van den Broek bestaat 75 Jaar en aan de uitwerking van de festiviteiten waren ze bij de keten nog niet toegekomen. Of we met een plan konden komen… O ja, er was haast bij… De officiële verjaardag was al over anderhalve maand.

75 Jaar Dirk: Met content­marketing het DNA van de supermarkt borgen

Campagne 75 Jaar Dirk van den Broek
Opdrachtgever Detailconsult Supermarkten BV
Looptijd campagne 1 juni tot 31 december 2017

75 Jaar Dirk: doel & strategie

Consumenten hebben in de regel een band met de lokale supermarkt, maar klantenbinding is nog geen klantloyaliteit. Wij vonden 75 Jaar Dirk van den Broek bij uitstek geschikt om door middel van contentmarketing de band van consumenten met hun lokale Dirk-supermarkt zo veel mogelijk om te zetten in klantloyaliteit.
Klantloyaliteit is (deels) emotie. Een emotionele binding zorgt voor meer aankopen, minder prijsgevoeligheid, meer aandacht voor de uitingen van het merk en meer aanbevelingen.

Brede mix aan kanalen, offline en online

De emotionele binding van consumenten met ‘hun’ Dirk hebben we versterkt door het merk Dirk te laden met de verhalen uit het verleden en toegankelijk verteld. Waar mogelijk met verrassende invalshoeken en via een zo breed mogelijke mix aan kanalen, zowel online als offline. Op deze wijze zetten we het jubileum ook in om met de efficiënte inzet van contentmarketing het DNA van Dirk als supermarktketen in kaart te brengen. En zo voor de toekomst te borgen. In de eerste plaats voor de consumenten (versterking klantloyaliteit), maar ook voor leveranciers en het eigen personeel.

Kanalen

Website


Magazine


Weekfolder

Social videos
POS-materialen
Personeelsfeest

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Tady