BRAND IDENTITY & E-COMMERCE
Online conversie trigger
BRAND IDENTITY & E-COMMERCE

Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw retailformule ook echt beleven? De brand identity speelt daarin een cruciale rol. Li Moon Retail ontwikkelde de brand identity voor De Coolsculpting Kliniek en vertaalde deze merkidentiteit naar marketingmiddelen en een e-commercewebsite.

Merkstrategie, marketing & online e-commerce voor De Coolsculpting Kliniek

De Coolsculpting Kliniek is gespecialiseerd in het verwijderen van overtollig vet door bevriezing. De keten bestaat uit 5 vestigingen. De jonge en ambitieuze onderneming benaderde Li Moon om de merkstrategie, marketing en een nieuwe e-commerce website op te zetten.

De Coolsculpting Kliniek wilde met haar marketingstrategie naar de next level. De next level hield in dat ook de merkidentiteit een upgrade kon gebruiken, zo bleek na enkele gespreksrondes met strategen en creatieven van Li Moon.
De keten noemde zich tot dan toe Coolsculpting Klinieken Nederland. Die merknaam was te generiek en straalde te weinig autoriteit uit. De keten werkt namelijk volledig volgens de wetenschappelijke onderbouwde werkwijze die de Amerikaanse uitvinders van de methode eisen. Dit in tegenstelling tot de klonen in de markt.

Coolsculpting beurs

CoolSculpting op de Masters of Lxry beurs

Onderscheid op kwaliteit

De Coolsculpting Kliniek wil zich op een kwalitatieve wijze onderscheiden en daarbij past het claimen van autoriteit. Met de vernieuwde merkidentiteit werd de basis gelegd voor de stap naar de next level van de marketingstrategie. Samen met een mediabureau bekenen de specialisten van Li Moon welke kanalen het meest kostenefficiënt zijn om zoveel mogelijk leads te genereren.

Conversie en usability essentieel

In de strategie worden alle binnenkomende leads naar de e-commerce-website geleid. Via deze website vragen potentiele klanten een gratis intake-gesprek aan bij een van de klinieken. Dit vroeg om een website waar usability en conversie kritieke succesfactoren zijn als het gaat om het omzetten van leads in afspraken. Het online-team van Li Moon ontwikkelde voor dat doel een e-commerce-website die optimaal geoptimaliseerd is op navigatie, gebruiksgemak en clickgedrag. Dit om een zo hoog mogelijke conversie te realiseren. De traffic naar de website zal worden opgejaagd met zowel online als offline campagnes die door Li Moon ontwikkeld worden.

Advertorial-CoolSculpting

Advertorial

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!